– Vi vill visa på att de bostadsplaner som Miljöpartiet tidigare har presenterat på Bromma flygplats är orealistiska, säger Andreas Åström, kommunikationschef på Stockholms handelskammare.
 
Kampanjen lanseras i samband med rapporten ”Därför håller inte bostadsplanerna på Bromma”.
 
Där hävdar Stockholms handelskammare att Miljöpartiets vision, som går ut på att stänga Bromma och istället bygga 50 000 bostäder på 15 år, inte håller att det snarare handlar om minst 40 år innan bostäderna är klara.
 
Som ett sätt att uppmärksamma budskapet har Stockholms handelskammare därför tagit fram en minikampanj där 39-åriga vd Maria Rankka photoshoppats till en gammal tant med copyn ”Inflyttning i Bromma Parkstad lagom till min hundraårsdag”.
 
Annonsen, som ”flirtar med mäklarestetiken”, har lagts upp på Hemnet. Senare ska även liknande mäklarannonser köras ut på Facebook.