Stockholms Handelskammare gör tv – vd Maria Rankka agerar tv-ankare
Stockholms Handelskammare vill göra huvudstadsregionen till en bättre plats för företagen.
– Som ett led i detta sjösätter vi en webb-tv-serie där Maria Rankka samtalar med fem spännande personer om hur regionen ska bli mer ännu attraktivare, säger Andreas Åström, kommunikationschef på Stockholms Handelskammare.
Stockholms Handelskammare vill göra huvudstadsregionen till en bättre plats för företagen.
– Som ett led i detta sjösätter vi en webb-tv-serie där Maria Rankka samtalar med fem spännande personer om hur regionen ska bli mer ännu attraktivare, säger Andreas Åström, kommunikationschef på Stockholms Handelskammare.
I det första programmet kräver Poker Wallenberg att det borde byggas fler tvåstjärniga hotell i Stockholm. Andra som får ska grillas av Maria Rankka är Imran Ahmad, Ewa Swartz Grimaldi, Paul Alarcon och Lars Heikensten.
Vad är syftet?
– Syftet med Marias samtal är att inleda en framtidsdiskussion om hur huvudstadsregionen ska bli ännu attraktivare. Om regionen ska kunna hävda sig i turboglobaliseringens tidevarv måste den hela tiden utvecklas, säger Andreas Åström.
Hur hittar ni tittare?
– Vi har marknadsfört satsningen på twitter, youtube, facebook och vår hemsida chamber.se. Dessutom har vi lanserat intervjuerna i Handelskammartidningen.
Vilka byårer jobbar ni med?
– Vi har gjort det mesta själva, men vi har även haft hjälp av Prime.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.