Igår invigdes belysningsprojektet #Stockholmsjul, när mer än 670 000 juleljus tände upp 30 gator i Stockholms innerstad. Syftet med projektet, som stäcker sig över tre år, är att stärka stadens varumärke samt öka turismen och tryggheten.
Bakom projektet står organisationen City i Samverkan och Stockholms Stad. Pr-byrå är Zap pr, som fått uppdraget från City i Samverkan.
– Vi har uppdraget från City i Samverkan. Vårt uppdrag är att se till så att projektet syns genom att det uppmärksammas i sociala medier, i print, radio och tv, säger byråns vd Theréz Randquist.
Hur jobbar ni för att uppmärksamma projektet?
– Bland annat så har vi skickat ut pressreleaser, vi har tagit kontakt och pratat med media. Självklart hittar vi också olika vinklingar som passar både medieval och målgrupp.
Byrån använder sig av pressmeddelanden även i sociala medier.
– Vi skickar ut pressreleaser till sociala medier, till bloggare. Det finns vissa bloggare som är inriktade på jul, då har vi informerat om det här projektet.
Projektet kostar 12 miljoner kronor och har samfinansierat av Stockholms stad och City i Samverkan.
Hur mycket får ni för det här uppdraget?
– Det är någonting som min kund får berätta, det är inte min sak att tala om.
Ardalan Samimi
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.