I mitten av juni tillträdde Carl Mårtensson, då värvad från tryckerikoncernen Elanders där han var kommunikationschef. Carl Mårtensson har även jobbat på pr-byrån Grayling, där han jobbade med kunder i besöksnäringen och resor, vilket bäddade för jobbet på färjebolaget Stena.
– Stena Line är ett välkänt och genuint företag som funnits i 50 år. Det känns både spännande och utmanande att få chansen att vara med på den fortsatta resan, säger Carl Mårtensson.
Vad är din första utmaning?
– Min första utmaning var att lansera Bilsemesterrapporten 2012, vår största kartläggning av svenskt resande med bil hittills och en del av vårt nya Roadtrip-koncept. Arbetet har pågått under sommaren tillsammans med vår pr-byrå Agency med fina resultat.
– Min första utmaning var att lansera Bilsemesterrapporten 2012, vår största kartläggning av svenskt resande med bil hittills och en del av vårt nya Roadtrip-koncept. Arbetet har pågått under sommaren tillsammans med vår pr-byrå Agency med fina resultat.
Carl Mårtensson ersätter Dag Thyselius som nu har gått till e-handelssajten Kvarndammen.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Projektledande kommunikatör till Sveriges Ingenjörer
Till Sveriges Ingenjörer, landets ledande fackförbund för ingenjörer, söker vi en engagerad kommunikatör med starka projektledarfärdigheter för att förstärka teamet inom rekryteringskommunikation, medieköp och kampanjer. Är...
Social Media Manager med kommunikationsansvar till Futurion
Futurion är tankesmedjan för framtidens arbetsliv. Vi bidrar med kunskap och insikter om morgondagens jobb och arbetsmarknad och de utmaningar som tjänstemännen möter. Genom att...
Webbkommunikatör till Sveriges Ingenjörer
Sveriges Ingenjörer, landets ledande fackförbund för ingenjörer, söker nu en webbkommunikatör som ska ansvara för lösningar runt medlemmarnas engagemang genom värdeskapande tjänster och tillhörande kommunikativa...