
”Det starka samhället” är den röda tråden.
Kampanjen består av tre delar.
* Utomhuskampanj om ett par veckor, som går linje med valfilmen. Partiledaren Stefan Löfven lyfts fram.
* Organisationskampanj där medarbetarna sätter upp affischer. Där frontar även finansminister Magdalena Andersson, utrikesminister Margot Wallström fram och försvarsminister Peter Hultqvist fram.
* En valfilm där Stefan Löfven visar upp sig i olika miljöer och berättar vad han vill och avslutar med att vad vill jag ha? ”En kokt med börd”.
Socialdemokraterna anlitar byrån Acne.
Socialdemokraterna kommer senare att släppa ett valmanifest.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker förbundsdirektör
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...