Sammanslagningen är en del av Stampens ambition att stärka koncernen finansiellt. Tanken är att organisationen ska få ett ökat digitalt fokus och snabbare kunna förändras när hela medieverksamheten slås ihop.
Stampen Media Partners vd Johanna Öberg blir operativt ansvarig för området, medan Stampen Local Medias vd Lena Larsson istället går in i Stampen Local Medias styrelse.
– På så sätt skapas de bästa förutsättningarna för affärsutveckling, kunskapsöverföring, nya erbjudanden till våra kunder och därmed nya intäkter. Johanna Öbergs kompetens och personlighet passar perfekt för att leda medieverksamheten, hon är både kommersiell och förändringsbenägen med lång erfarenhet av branschen, säger Martin Alsander, koncernchef på Stampen Media Group, i ett pressmeddelande.
Dagens Opinion har sökt Johanna Öberg.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...