Kampanjen är gjord inhouse och är tänkt att spridas via sociala medier med ”små summor” investerade i räckviddstöd och internt ska kampanjen spridas till medlemmarna via mejl. Via två knappar kan användarna kräva svar via Twitter eller Facebook.
Kampanjen innehåller även en klocka som är uppe i 257 dagar utan vad SSU anser sig vara besked om huruvida Anna Kinberg Batra ”planerar att regera med SD”.
 
– Vårt mål är att det blir så många delningar att Anna Kinberg Batra ger ett tydligt svar om sin ståndpunkt i frågan om samarbete med Sverigedemokraterna”, säger Pavlos Cavelier Bizas, pressekreterare på SSU.
Vad är det egentligen ni vill?
– Visa på splittring i Alliansen. Det är anmärkningsvärt att Moderaterna bjuder in SD.
Socialdemokraterna sitter själva och har möten med Sverigedemokraterna om hur de ska smarbeta om debatten mellan socialminister Ardalan
Shekarabi (s) och partiledare Jimmie Åkesson (sd). Samtalen ses som en stor framgång av Sverigedemokraterna.

– Ardalan Shekarabis syfte är att syna Sverigdemokraternas arbetarfientliga politik. Inte att samarbeta. Det är skillnad på att ha samtal om en debatt och att få igenom en statsbudget med SD, säger säger Pavlos Cavelier Bizas.