• Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • politik
  • pr
  • lobbying
  • arbetarrörelser
  • Affärer
  • undersökningar
  • Stor
  • debatt
Prenumerera
  • Prenumerera

24 Feb 2016

Springtime snor content-expert från systerbyrå

Det är Joakim Arhammar som värvats över från Comprend, där han har jobbat strategiskt och operativt med content marketing.   Han har även en bakgrund som content- och sociala medier-specialist på contentbyrån Appelberg, samt skrivit boken ”Content marketing för alla”.   – Ända sedan Hallvarsson & Halvarsson Group förvärvade Springtime har jag haft ögonen på dem.

Det är Joakim Arhammar som värvats över från Comprend, där han har jobbat strategiskt och operativt med content marketing.
 
Han har även en bakgrund som content- och sociala medier-specialist på contentbyrån Appelberg, samt skrivit boken ”Content marketing för alla”.
 
– Ända sedan Hallvarsson & Halvarsson Group förvärvade Springtime har jag haft ögonen på dem. Det verkade vara en otroligt spännande arbetsplats som gjorde väldigt mycket bra arbete. För mig som hela mitt yrkesliv jobbat främst med content marketing så är det väldigt spännande att få tillgång till den otroliga kunskap om distribution och pr som finns på Springtime, säger Joakim Arhammar.
 
På Springtime ska han vässa byråns content marketing-erbjudande, som enligt Joakim Arhammar är en viktig pusselbit i dag i företagens kommunikation.
 
– Ett ganska vanligt missförstånd angående content marketing är att det bara går ut på att skapa bra innehåll och att kunderna och besökare sedan kommer. I verkligheten funkar det inte alls så, utan det krävs pr, reklam, kontakter med influencers och massa annat, säger han och fortsätter:
 
– Vänder man på det så funkar inte heller pr och reklam bara för sig heller utan i dag är det otroligt viktigt att bygga en lojal målgrupp så att man inte hela tiden behöver betala för att nå dem och lita på att andra ska prata om dig.
 
Han kommer att ingå i en liten grupp på Springtime som, under ledning av kreativa chefen Erik Scherlund, ska gå in i de flesta av byråns projekt för att stärka den kreativa biten.
 
– För min del handlar det om själva innehållet och att få in ett innehållstänk, säger Joakim Arhammar.
 
Vad får du för lön?
– Den kan jag inte kommentera.
 
Joakim Arhammar är den första interna rekryteringen som gjorts inom Hallvarsson & Halvarsson Group, som förutom Springtime och Comprend består av Involve, Jung Relations och Hallvarsson & Halvarsson.
 
Hallvarsson & Halvarsson Groups vd Martin Petersson säger i en kommentar:

– VI är en stor grupp som kompletterar varandra fint och det här är ett sätt att hitta ännu fler synergier inom gruppen.

Ardalan

ardalan@dagensopinion.se

Dela inlägg

Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn Share on WhatsApp

Ämnen

pr

Liknande artiklar

Verktyg och strategier som moderna team behöver för att hjälpa sina företag att växa.

2025-06-19, 13:35

Reform Society värvar samhällsbyggare med S och C i bagaget

Kommunikationsbyrån Reform Society förstärker erbjudandet inom grön samhällsbyggnad med två konsulter med olika politisk bakgrund.

arbetarrörelserpr
2025-06-17, 11:18

Rud Pedersen värvar hos Lif

Läkmedelsindustrins organisation Lif tappar en medarbetare till pa-byrån Rud Pedersen.

arbetarrörelserlife sciencepr
2025-06-16, 17:32

Prime ska bli spetsigt – erbjudanden och tjänster försvinner

Medarbetarna på Prime har under ett informationsmöte under förmiddag informerats om ledningens planer på att ta byrån från en full-service-byrå till en byrå med ett spetsigt erbjudande.

Affärerpr
2025-06-13, 06:34

Gullers värvar toppchef från Sophiahemmet

Kommunikationsbyrån Gullers Grupp stärker sitt life science-erbjudande genom en värvning av en toppchef på privatsjukhuset Sophiahemmet.

arbetarrörelserlife sciencepr
2025-06-09, 08:34

Tre får bli partners på New Republic

Pa-byrån New Republic släpper fram tre nya partners varav en ska driva ett nytt affärsområde.

Affärerarbetarrörelserpr
2025-06-04, 12:08

Vd-skifte på Jung

UPPDATERAD. Efter drygt tio år lämnar Jimmy Rodhelind (mitten på bilden) rollen som vd för Jung, en kreativ byrå inom Aura-nätverket.

Affärerarbetarrörelserpr
2025-05-20, 09:49

Ibrahim Baylan till Rosengrens byrå-koncern

UPPDATERAD. Den förra energiministern (s) Ibrahim Baylan, går till pr-branschen och en byrå startad av den förra näringsministern (s) Björn Rosengren.

Affärerarbetarrörelserpr
2025-05-20, 08:26

Svensk Cykling värvar minister från pa-byrå

Organisationen Svensk Cykling hittar en ny vd i form av ett före detta statsråd på en pa-byrå.

arbetarrörelseropinionsbildningpr
2025-05-20, 05:45

Pr-byrå släpper ai-assistent för Almedalen

Till årets Almedalsvecka släpper kommunikationsbyrån Paues Åberg en ai-baserad assistent.

almedalen 2025pr
2025-05-20, 05:36

Agera värvar projektledare från förlag

Pr-byrån Agera har hittat en ny medarbetare på förlaget Modernista och med erfarenhet från Bindefeld.

arbetarrörelserpr
Se alla nyheter

Utvalda kategorier

AffärerAnnonsdebattprAlmedalen
Rolf van den Brink

Rolf van den Brink

2025-06-19, 09:39

”Krisvarning när kvinnorna tar över politiken”

2025-04-02, 09:02

”Sex-säkerhetsbomben (l) i regeringen”

2025-03-16, 12:55

”Northvolt visar vägen för nya påverkansmetoder – och böcker”
Se alla

DO JOBB

Inga lediga jobbannonser.

Se alla platsannonser

Mest läst

  • Prime ska bli spetsigt – erbjudanden och tjänster försvinner
  • Liberalerna har hittat en ny partiledare
  • Liberalernas partiledar-pressträff skjuts upp
  • Tidigare M-minister till Rud Pedersen
  • 93 procent i vinst för Stefan Löfven

Minst läst

  • Han gör JKL och MSL starkare på varumärke
  • Stefan Löfven (s) och Annie Lööf (c) håller pre…
  • Vänsterpartiet gör pressmeddelande av sorg för …
  • ”Dagens snackis kommer från Söder och inte Alme…
  • S föreslår en ”växa- växlareform”

Dagens Opinion är medieföretaget som riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning och digitalisering. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår kunniga publik med hjälp av journalistik av hög kvalitet. Vi lever främst på intäkter från vårt innehåll, i huvudsak från betalande prenumeranter eller temasponsorer som vill driva frågor, sätta agenda eller överföra kunskap via vårt redaktionella innehåll.
Dagens Opinion startades år 2009.

Dagens Opinion är politiskt obundet och drivs som ett privatägt oberoende aktiebolag med säte i Stockholm.

Ansvarig utgivare

Rolf van de Brink

rolf@dagensopinion.se
  • Veckans Brief
  • Dagens Opinion
  • Användarvillkor
  • Privacy Policy

© 2024 Dagens Opinion.

  • Twitterx
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram