Det är Joakim Arhammar som värvats över från Comprend, där han har jobbat strategiskt och operativt med content marketing.
Han har även en bakgrund som content- och sociala medier-specialist på contentbyrån Appelberg, samt skrivit boken ”Content marketing för alla”.
– Ända sedan Hallvarsson & Halvarsson Group förvärvade Springtime har jag haft ögonen på dem. Det verkade vara en otroligt spännande arbetsplats som gjorde väldigt mycket bra arbete. För mig som hela mitt yrkesliv jobbat främst med content marketing så är det väldigt spännande att få tillgång till den otroliga kunskap om distribution och pr som finns på Springtime, säger Joakim Arhammar.
På Springtime ska han vässa byråns content marketing-erbjudande, som enligt Joakim Arhammar är en viktig pusselbit i dag i företagens kommunikation.
– Ett ganska vanligt missförstånd angående content marketing är att det bara går ut på att skapa bra innehåll och att kunderna och besökare sedan kommer. I verkligheten funkar det inte alls så, utan det krävs pr, reklam, kontakter med influencers och massa annat, säger han och fortsätter:
– Vänder man på det så funkar inte heller pr och reklam bara för sig heller utan i dag är det otroligt viktigt att bygga en lojal målgrupp så att man inte hela tiden behöver betala för att nå dem och lita på att andra ska prata om dig.
Han kommer att ingå i en liten grupp på Springtime som, under ledning av kreativa chefen Erik Scherlund, ska gå in i de flesta av byråns projekt för att stärka den kreativa biten.
– För min del handlar det om själva innehållet och att få in ett innehållstänk, säger Joakim Arhammar.
Vad får du för lön?
– Den kan jag inte kommentera.
– Den kan jag inte kommentera.
Joakim Arhammar är den första interna rekryteringen som gjorts inom Hallvarsson & Halvarsson Group, som förutom Springtime och Comprend består av Involve, Jung Relations och Hallvarsson & Halvarsson.
Hallvarsson & Halvarsson Groups vd Martin Petersson säger i en kommentar:
– VI är en stor grupp som kompletterar varandra fint och det här är ett sätt att hitta ännu fler synergier inom gruppen.
Utvalda kategorier


Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.