Hans Gennerud, Gullers Grupp och ordförandeför Precis, Claes Bodén och Johan Sevenius från Jung. Jung tog hem guld i Årets konsumentkampanj.
 
Anna-Karin Hedlund, Diplomat, Rodrigo Pozo Graviz och Lovisa Nilsson från YouMe Agency. YouMe tog hem guld i Årets integrerade kampanj.
 
 
 
Tina Knutsson, Cohn & Wolfe och Glenn Hysén, Göteborg och en av förgrundsfigurerna i den guldbelönade kampanjen i sociala medier.
 

Hans Bylund, Berntzon & Bylund, Sara Möndel, Mindmakers, Johan Gustafsson, B6B och Cars Forsström, Mindmakers
 

Robin Goncalves, nominerad till årets Rookie, Nina Nygaard och Torbjörn Runvik, samtliga från Grayling. Byrån vann silver i Årets integrerade kampanj och i Årets experimential marketing.
 

Björn Mellstrand, JMW och Emelie Löthgren Grayling
 

Mattias Ronge och Stefan Ronge från Deportivo. Byrån vann guld i Årets samhällsinformationskampanj. Dessutom vann pappa Paul Cisions pris Årets pr-konsult med störst digitalt inflytande.
 

Christian Åkerhielm och Jan Lindow MS&L. Byrån har ansvarat för Spinn-arrangemanget. MS&L fick också ett silver i Årets konsumentkampanj.
 

text & foto: Karin Jansson