Hans Gennerud, Gullers Grupp och ordförandeför Precis, Claes Bodén och Johan Sevenius från Jung. Jung tog hem guld i Årets konsumentkampanj.
Tina Knutsson, Cohn & Wolfe och Glenn Hysén, Göteborg och en av förgrundsfigurerna i den guldbelönade kampanjen i sociala medier.
Hans Bylund, Berntzon & Bylund, Sara Möndel, Mindmakers, Johan Gustafsson, B6B och Cars Forsström, Mindmakers
Robin Goncalves, nominerad till årets Rookie, Nina Nygaard och Torbjörn Runvik, samtliga från Grayling. Byrån vann silver i Årets integrerade kampanj och i Årets experimential marketing.
Björn Mellstrand, JMW och Emelie Löthgren Grayling
Mattias Ronge och Stefan Ronge från Deportivo. Byrån vann guld i Årets samhällsinformationskampanj. Dessutom vann pappa Paul Cisions pris Årets pr-konsult med störst digitalt inflytande.
Christian Åkerhielm och Jan Lindow MS&L. Byrån har ansvarat för Spinn-arrangemanget. MS&L fick också ett silver i Årets konsumentkampanj.
text & foto: Karin Jansson
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker förbundsdirektör
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...