Uppdraget består i att utveckla Plantagens pr-strategier för Norge, Sverige och Finland under det kommande året. Dessutom ska Solberg exekvera strategierna i Sverige. I Finland utförs det lokala pr-arbetet av Harkonsalo Vesa och i Norge av Arte et Marte samt Trigger.
– Det är ett uppdrag som vi fått genom en rekommendation. För oss som vanligtvis förknippas med ir, men är en så mycket bredare byrå ån så, är det uppdraget stor fjäder i hatten, säger Mårten Westlund, som blir projektledare för Plantagen.
Han fortsätter:
– Så är det kul att jobba med Plantagen också, de är operativa och drar inte saker i långbänk.
Solberg började prata med Plantagen i somras och fick besked att uppdraget var i hamn framåt årsskiftet. Enligt Mårten Westlund har
Plantagen inte tidigare jobbat med en strategisk byrå för Norden. De första resultaten från samarbetet börjar synas nu. Ett exempel är lanseringen av Plantagens undersökning Trädgårdsbarometern.
– Det är en studie i Sverige, Norge och Finland med 1 050 respondenter om deras inställning till trädgård, hur det tänker investera och vad de drömmer om.
I arbetsgruppen på Solberg ingår förutom Mårten Westlund även Lars Mattsson, skribent och Åsa Vikner, researcher.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.

