I affären, som enbart finns på internet, ska sägas, säljer Socialdemokraterna tre klassiska valaffischer à 300 kronor styck.
 
– Det handlar om fundraising.  Vi gör en satsning och ser hur vi kan få in nya finansiärer och provar lite olika saker. Det här är ju betydligt vanligare i andra länder än i Sverige, säger Socialdemokraternas kommunikationschef Lisa Hedin.
 
Hittills har reaktionerna varit ”väldigt positiva”, berättar hon.
 
– Vi har byggt kampanjen på temat att vi öppnar våra arkiv och löser folks julklappsproblem.
Socialdemokraterna driver projektet tillsammans med byrån Reform Act. Information om julshoppen har mejlats till medlemmar och och andra nätverk med människor som partiet har haft någon slags relation till.
 
– Det är ganska strikt hur man får göra i Sverige och det följer vi givetvis.
Lisa Hedin har ännu ingen försäljningssiffra och vill inte ge något försäljningsmål.
Vem blir bästsäljaren?
– Jag vet att affischen med Olof Palme är populär. Men om det är något jag skulle hänga upp på väggen är det affischen om fyra veckors semester.