Sociala medier-byrå värvar genusvetare från Nord DDB
Reklambyrån Nord DDB tappar sin sociala medier-manager.
Det är Philippa Lokko som lämnar byrån efter närmare fyra år för att ta klivet till byråkoncernen People, people, peoples sociala medier-byrå Kit. Hon har även hunnit utbilda sig till genusvetare. På Kit blir hon inkluderings- och content-chef och på så vis ”bidra med normkritiska perspektiv i det kreativa såväl som organisatoriska och driva frågor rörande normer, kultur, struktur och hållbarhet”, som hon utrycker det i ett utskick från People, people, people.
Bakgrunden till rekryteringen är att Kit har tagit en strategi att ”arbeta med mångfald och inkludering”.
”Vi har länge varit experter på engagerande innehåll i sociala medier, och nästa viktiga steg är att garantera att vi exponerar varumärken så att alla ska känna sig välkomna”, kommenterar Kits vd Kristina Berg.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.