
Kampanjen, The Urban Poverty Fighter Campaign, går via 4 450 annonser i tunnelbanan och på tio annonser på stortavlor i riksdagskvarteren. Kampanjen går även på Facebook och Instagram. Kampanjen bygger på individer som med hjälp av SDI fått bättre livsvillkor. Grundarna av SDI och medlemmar från slumområden i sex deltar olika länder i olika seminarier i Stockholm.
Syftet med kampanjen är att sätta organisationens namn på kartan i Sverige hos beslutsfattare och allmänheten. Att den hålls just i Stockholm och Sverige beror på att den svenska byrån Youme Agency inom Diplomat-gruppen sedan två år har hjälpt organisationen med deras visions- och varumärkesarbete.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
IR-ansvarig till Academedia
AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...
Skribent och hållbarhetsrådgivare till Solberg
Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...