UPPDATERAD. Kommunikationsbyrån Hallvarsson & Halvarsson värvar sex nya konsulter, bland annat från Electrolux, Laika och Hoist.

Från Electrolux hämtas Daniel Frykholm, chef för globala kanaler för intern- och externkommunikation. Han går in som konsult på Hallvarsson & Halvarsson efter åtta år på vitvarujätten.

– Hallvarsson är en otroligt fin firma som jag har haft kontakt med genom åren. Dimensionen med att ge råd inom kommunikation, är det absolut roligaste man kan ägna sig åt. När vi började prata om det i somras tyckte jag att det var ett bra tillfälle att testa som konsult i denna miljö, säger Daniel Frykholm.

Hallvarsson & Halvarsson har även rekryterat Carina Lindblom som senast kommer ifrån Hoist Finance där hon bland annat arbetade med hållbarhetsfrågor.

”Det ska bli väldigt stimulerande och lärorikt att få ta del av all den kompetens och erfarenhet som finns inom företaget och jag ser fram emot att kunna hjälpa våra kunder med värdefull rådgivning och projektledning”, kommenterar Carina Lindblom.

Värvas gör även Adrian Djerf, som senast jobbade som konsult inom investerarrelationer på Laika Consulting.

Emma Supponen Isacsson hämtas direkt från Handelshögskolan i Stockholm men, hon har även varit anställd på byråns systerbolag Axiom Insight.

Malin Johansson kommer direkt från Örebro universitet och en praktiktjänst inom hållbarhet på Telenor.

Till byrån värvas även Mikaela Arnekull, pol kand från Lunds universitet. Hon har även drivit Lunicores verksamhet i Helsingborg.

Efter rekryteringarna har Hallvarsson & Halvarsson runt 70 medarbetare. Rekryteringarna görs för att kompensera tidigare tapp, men också för att tillgodose förändringar i efterfrågan.

– Vi har fått en ökning i förfrågningar i området mellan transaktioner/finansiell kommunikation och hållbarhet. Om man tittar på årsredovisningsaffären så är det hållbarhet som är drivande, säger Anna Grönlund Krantz, vd för Hallvarsson & Halvarsson.

Hur gick 2020?
 – Fjärde kvartalet var bra mycket bättre än det andra och tredje. Vi fick en enorm uppgång från september och som varade året ut då vi ökade främst inom hållbarhet, transaktion och public affairs. Jag tror 2021 kan bli ett väldigt bra år.