Det är Nicklas Mattsson, publicistisk chef för Svenskt Näringsliv som värvas av banken.
– Det finns inte så mycket att berätta om det, jag börjar först i maj, säger Nicklas Mattsson.
På SEB tillträder han en ny tjänst som ”nyhetsdesk-chef".
– Det handlar om egna kanaler som Facebook och Twitter och alla andra redaktionella kanaler som banken redan sysslar med. Jag ska försöka ta det ett snäpp uppåt.
Kommer ni att bygga en egen kanal som Handelsbankens EFN?
– Det kan man fundera över. Jag kan så klart varken jag säga bu eller bä.
Nicklas Mattsson har jobbat på Svenskt Näringsliv sedan 2005 och bland annat drivit upp tidningen Entreprenör.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...