• Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • politik
  • pr
  • lobbying
  • arbetarrörelser
  • Affärer
  • undersökningar
  • Stor
  • debatt
Prenumerera
  • Prenumerera

15 May 2015

Salong Betong har en policy – att aldrig köpa pr

Daniel ”Danne” Eriksson och Anders ”Bleckan” Bleckhorns har drivit tatueringsstudion Salong Betong sedan 2009. De flesta känner igen deras namn från SVTs webbtv-serie Danne & Bleckan – från ingenting till någonting som visades under hösten 2011. Nu expanderar företaget och öppnar en fjärde salong på Arlanda. Världens första tatuerarstudio belägrad på en flygplats.

Daniel ”Danne” Eriksson och Anders ”Bleckan” Bleckhorns har drivit tatueringsstudion Salong Betong sedan 2009. De flesta känner igen deras namn från SVTs webbtv-serie Danne & Bleckan – från ingenting till någonting som visades under hösten 2011. Nu expanderar företaget och öppnar en fjärde salong på Arlanda. Världens första tatuerarstudio belägrad på en flygplats.

– Vi siktar alltid högre än vad vi kan nå, våra visioner är gränslösa. Vi tror stenhårt på att utveckla och förnya vår men också andras branscher genom genuina samarbeten. Vi hade som mål att under 2015 göra några strategiska moves. Arlanda blev ett av dem, säger Daniel Eriksson.

Konceptet för den nya salongen heter Tro Hopp & Kaffe och är framtaget i samarbete Johan och Nyström och Maskrosbarn.

– Johan och Nyström har Sveriges bästa kaffe och är ett gäng sköna typer. De tog fram en riktigt god kaffeblandning för att vi är rörande överens om att alla ska kunna dricka riktigt bra kaffe. Det ledde till att vi kom in på att ha en kaffebar i våra salonger. Eftersom vi alltid vill göra en bra grej utav våra bra grejer och Maskrosbarn ligger oss varmt om hjärtat så vi beslöt att skänka tre kronor per sålt kilo kaffe till dem.

Hur jobbar Salong Betong med marknadsföring, har ni någon byrå?
–
Vi har en policy; att aldrig köpa pr. Vi siktar alltid på att göra så pass bra grejer att det blir ringar på vattnet. Men ja vi har ett eget bolag Salong Betong Produktion som sitter med pr-biten.

Företaget gör även marknadsföring i egna kanaler. På hemsidan hittar man all grundläggande fakta, som priser, öppetider, eftervård av tatueringar och så vidare. Även salongens blogg och webbshop ligger där. Facebook och framför allt instagram @salongbetong beskriver Daniel Eriksson som företagets vardagliga fönster för att spegla vad de gör om dagarna.

– Vi försöker hålla ett jämt flöde i våra kanaler. Det är naturligt för oss att alltid hålla oss aktuella, det är 2015 nu, säger han.

 Vad är målet för den nya salongen 2015?
–
Målet är att dra in så mycket pengar som möjligt till Maskrosbarn, vi ska pusha kaffet i alla kanaler mot alla restauranger, caféer samt matvaruhandeln. Får vi den snurren vi siktar på kommer vi att sälja tonvis och då blir det en bra slant.

Målgruppen är alla människor som är intresserade av tatueringar, konst, kultur och kaffe.

Vad är nästa steg för Salong betong?
– Målet är att etablera flera kaffebarer i våra nya och gamla salonger. Men först måste vi fokusera på de enheter och projekt vi redan har. 

oskar

rahlenoskar@gmail.com

Dela inlägg

Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn Share on WhatsApp

Ämnen

pr

Liknande artiklar

Verktyg och strategier som moderna team behöver för att hjälpa sina företag att växa.

2025-11-03, 13:46

Mixat intresse när Stegra bjuder riksdagen på middag

Gröna stålbolaget Stegra bjuder tre utskott på middag i morgon, tisdagen 4 november. Det bjuds på ”dryck och enklare mat”. Det pratas på sina håll om en bojkott mot tillställningen.

lobbyingpolitikpr
2025-10-31, 06:02

Prioritys nya vd prioriterar tydlighet

Pr-byrån Priority har anställt en riktig byråräv som ny vd. Högst på agendan står att tydliggöra byrån.

Affärerpr
2025-10-30, 10:44

The Swedish Thing blir byrå för civilsamhället

The Swedish Thing, startade 2023 som en pa-byrå med S-stämpel. Nu tar byrån en ny position som det som kan vara Sveriges första civilsamhällesbyrå.

Affärerlobbyingpr
2025-10-29, 07:52

NOVUS/LENNOX: Politiska budskap ska främst locka väljare

Pr-byrån Lennox tänker göra ett antal opinionsmätningar fram till valet 2026. Den första är tänkt att reda ut hur väljarna ser på politikernas budskap.

opinionsundersökningprval 2026
2025-10-07, 00:18

Precis tycker till om remisserna till lobbyregistret

Betänkandet stärkt insyn i politiska-processer, föreslog bland annat att ett lobbyregister ska införas där alla som påverkar politik tre gånger per så ska redovisa sina kontakter med politiska kontakter. Hampus Brynolf, vd för pr-byrån Intellecta, driver frågan för byråernas organisation Precis, som helt underkänner förslaget. Han har gått igenom remissinstansernas skrivelser.

pr
2025-10-03, 09:42

Rud Pedersen-byrå byter namn och tar in tungviktare

Byrån Rud Pedersen Communication byter namn och tar in två seniora rådgivare.

arbetarrörelserpr
2025-10-03, 08:09

New Republic byter chef

Efter 1,5 år avgår pa-byrån New Republics managing partner.

arbetarrörelserpr
2025-09-24, 08:24

Paritee köper irländskt för närvaro i Bryssel

UPPDATERAD. Byråkoncernen Paritee, som bland annat driver Geelmyuden Kiese, köper in sig i en irländsk pa-byrå, inte minst för att få igång ett nav i Bryssel.

Affärerpr
2025-09-21, 20:00

PR-veteran avliden i olycka

En av branschens mest kompetenta och erfarna pr-rådgivare har avlidit.

arbetarrörelserpr
2025-09-18, 07:48

Hon tar över som vd på Geelmuyden Kiese

Det blir en intern förmåga som tar över vd-stolen på pr-byrån Geelmuyden Kiese efter Carolin Wiken som har avgått men som jobbar kvar som partner på byrån.

arbetarrörelserpr
Se alla nyheter

Utvalda kategorier

AffärerAnnonsdebattprAlmedalen
Rolf van den Brink

Rolf van den Brink

2025-06-19, 09:39

”Krisvarning när kvinnorna tar över politiken”

2025-04-02, 09:02

”Sex-säkerhetsbomben (l) i regeringen”

2025-03-16, 12:55

”Northvolt visar vägen för nya påverkansmetoder – och böcker”
Se alla

DO JOBB

Inga lediga jobbannonser.

Se alla platsannonser

Mest läst

  • Messiah Hallberg och Anders Holmberg slåss om…
  • Veckans Brief 35: Brottsmisstänkt utgav sig som…
  • Papperskoncerner sparkar kommunikatörer
  • Magda Gad tror på gräsrotsfinansiering –…
  • Sex nya i SDs styrelse

Minst läst

  • Reinfeldt: I första hand Miljöpartiet i andra S…
  • Seklets energi: Centerpartiet sågar kärnkraften
  • Ander(s) Lago låter Manpower fixa jobben
  • Kd skrotar ”verklighetens folk”
  • Centern röstar på kärnkraft – för att den inte …

Dagens Opinion är medieföretaget som riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning och digitalisering. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår kunniga publik med hjälp av journalistik av hög kvalitet. Vi lever främst på intäkter från vårt innehåll, i huvudsak från betalande prenumeranter eller temasponsorer som vill driva frågor, sätta agenda eller överföra kunskap via vårt redaktionella innehåll.
Dagens Opinion startades år 2009.

Dagens Opinion är politiskt obundet och drivs som ett privatägt oberoende aktiebolag med säte i Stockholm.

Ansvarig utgivare

Rolf van de Brink

rolf@dagensopinion.se
  • Veckans Brief
  • Dagens Opinion
  • Användarvillkor
  • Privacy Policy

© 2024 Dagens Opinion.

  • Twitterx
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram