– Vi siktar alltid högre än vad vi kan nå, våra visioner är gränslösa. Vi tror stenhårt på att utveckla och förnya vår men också andras branscher genom genuina samarbeten. Vi hade som mål att under 2015 göra några strategiska moves. Arlanda blev ett av dem, säger Daniel Eriksson.
Konceptet för den nya salongen heter Tro Hopp & Kaffe och är framtaget i samarbete Johan och Nyström och Maskrosbarn.
– Johan och Nyström har Sveriges bästa kaffe och är ett gäng sköna typer. De tog fram en riktigt god kaffeblandning för att vi är rörande överens om att alla ska kunna dricka riktigt bra kaffe. Det ledde till att vi kom in på att ha en kaffebar i våra salonger. Eftersom vi alltid vill göra en bra grej utav våra bra grejer och Maskrosbarn ligger oss varmt om hjärtat så vi beslöt att skänka tre kronor per sålt kilo kaffe till dem.
Hur jobbar Salong Betong med marknadsföring, har ni någon byrå?
– Vi har en policy; att aldrig köpa pr. Vi siktar alltid på att göra så pass bra grejer att det blir ringar på vattnet. Men ja vi har ett eget bolag Salong Betong Produktion som sitter med pr-biten.
Företaget gör även marknadsföring i egna kanaler. På hemsidan hittar man all grundläggande fakta, som priser, öppetider, eftervård av tatueringar och så vidare. Även salongens blogg och webbshop ligger där. Facebook och framför allt instagram @salongbetong beskriver Daniel Eriksson som företagets vardagliga fönster för att spegla vad de gör om dagarna.
– Vi försöker hålla ett jämt flöde i våra kanaler. Det är naturligt för oss att alltid hålla oss aktuella, det är 2015 nu, säger han.
Vad är målet för den nya salongen 2015?
– Målet är att dra in så mycket pengar som möjligt till Maskrosbarn, vi ska pusha kaffet i alla kanaler mot alla restauranger, caféer samt matvaruhandeln. Får vi den snurren vi siktar på kommer vi att sälja tonvis och då blir det en bra slant.
Målgruppen är alla människor som är intresserade av tatueringar, konst, kultur och kaffe.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...