– Jättebra. 2015 har för oss varit en viktig del i den expansion vi gör som byrå. Under första halvan av året har vi köpt tre byråer och vi kommer fortsätta växa till hösten. Om man tittar på 2015 i resultattermer ser det ut att bli ett väldigt bra år. Så här långt har vi en högre försäljningsvolym än förra året, många nya kunder och vi har vunnit ett tiotal stora ramavtal. Regeringskansliet, Migrationsverket och Swedac är bara några exempel, säger Hans Gennerud, vd för Gullers Grupp.
Hur ser höstplanerna ut?
– Vår ambition är att växa och att bredda vårt erbjudande ytterligare. Vi ska fördjupa kompetensen inom digital kommunikation och vi kommer sannolikt att expandera inom pr-områden också. Nu finns vi som byrå över hela Sverige. Utmaningen blir att etablera oss och få ut vårt erbjudande på alla landets marknader.
Kommunikationsbyrå eller pr-byrå, hur ser du på den diskussionen?
– För oss som byrå är den diskussionen nerlagd. Vi jobbar med alla instrument. Vi vill att man ska tänka på Gullers som en byrå med ett integrerat kommunikationserbjudande. Men om någon kallar oss för pr-byrå kommer vi inte att stämma den personen. Huvudpoängen är att om man kallar sig för pr-byrå kanske folk tror att arbetet bara handlar om medierelationer. Det är en viktig del i vår verksamhet men volymmässigt inte mer än 20 procent av det vi gör.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Tror du på fri företagsamhet och att privata företag är viktiga i välfärden? Vill du vara med och förbättra förutsättningarna för Sveriges tjänsteföretag? Då ska...
Attendo är ett av Nordens ledande omsorgsföretag och är noterat på Nasdaq Stockholm. I takt med att koncernen växer och utvecklas stärks nu den centrala...