– Den största skillnaden är att vi köper media. Vi har både radio- och bioreklam och rörlig digital reklam. Vi har spelat in en väldigt fin kampanjfilm som börjar rulla i dag.
– Det återstår att se hur stora de blir när det gäller köpt media, men vi ska föra kampanjer betydligt oftare. Sedan hur vi gör det återstår att se, för det är en ekonomisk fråga också.
– Det är ett område som engagerar många, en av de frågor som ligger i topp tre när man frågar väljarna vilken fråga som är viktigast. Läget i den svenska skolan är oroande, skolresultaten har fallit och kunskapen har rasat i internationella jämförelser och klyftorna mellan elever har ökat. Vi pratade mycket skola i valrörelsen och har mycket politik som syftar till att göra skolan bättre. Vi kände ett behov av att berätta om och föra dialog kring skolan.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
Mest läst
- SvD-reporter bakom Nyamko Sabuni-scoop är sambo med…
- Arabiska partiet vill sno väljare från S och SD
- Boken som hotar storbolaget inför analysträffen – vd…
- TU rasar över Richard Jomhofs angrepp på Anders Lindberg
- Hela redaktionen stormar på Cissi Wallins sajt Gardet
- Morgan Johanssons x-sambo kandiderar för SD
- Leif Östling startar skattekommission: Vad fan får…
- Presschefen slutar på TV4 efter två månader
- Dieselgate: Fullt med soppa i Sundsvall – men…
- Bulletin byter vd