Taxi 020 jobbade för ett antal år sedan med Westander, men har under de senaste åren främst anlitat frilansare. Nu står taxibolaget inför ett stort arbete med att vitalisera varumärket och har därför valt att återigen inleda ett traditionellt byråsamarbete.
Det är Rippler Communications som fått uppdraget att utveckla värdeskapande kommunikation som ska särskilja Taxi 020s varumärke.
– Taxi 020 ska ompositionera sig lite grann på marknaden och för det behöver vi en bra pr-partner. Det är ett arbete som kommer att pågå under de närmaste två åren och vi kände att vi ville ha en och samma byrå som är med under hela resan och som kan aktivt delta i själva processen, säger Frederick Scholander, marknadschef och informationsansvarig på Taxi 020.
Rippler vann uppdraget efter en pitch där totalt fyra byråer deltog.
– Vi intervjuade fyra olika pr-byråer, som vi hade fått tips om på olika sätt, och berättade lite om vilket tänk vi har framöver. Rippler utmärkte sig ganska ordentligt genom att man hade ett fräckt annorlunda tänk om hur vi ska kunna hantera vår kommunikation framöver. Taxibranschen är extremt konservativ och vi kan behöva lite nytänk ibland, säger Fredrik Scholander.
Rippler har tidigare jobbat med bland andra Stockholms Stadsmission, Falu Rödfärg, OKQ8, Medborgarskolan och Scan.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...