Bakom konferensen står Arnt Eriksen, grundare av Nordic Agency, som beskriver Rethink conf som ett sätt att föra in nya tankar och idéer om marknadsföring till Norden.
– Vi har sett att många nordiska bolag är lite för rädda för att göra nya saker. Vi väljer till exempel att annonsera på stora nyhetssajter eller linjär tv-annonsering. Men många länder ligger före oss, både ekonomiskt och i att hitta nya modeller och sätt att göra affärer på. Vi i Norden har mycket att lära oss, säger han.
Konferensen, som äger rum i Stockholm den 17 mars, kretsar kring digital marknadsföring där en rad inbjudna talare ska diskutera alltifrån utmaningar till trender och möjligheter.
Bland talarna finns flera internationella experter inom området, som Ubers marknadschef Babba Canales, Dominos Pizzas digitalchef Nick Dutch, Tumblrs kommunikationsdirektör Katherine Barna samt den före detta Apple-chefen Peter Zakharov som bland annat hjälpte it-jätten att etablera sig i Ryssland.
Det är fjärde året som Rethink Conf anordnas, men första gången som det sker i Sverige.
– Vi får extremt positiv feedback, eftersom vi har duktiga föredragshållare som ingen annan får till Norden. Och vi lär oss mycket, säger Arnt Eriksen.
Rethink Conf skiljer sig samtidigt från traditionella konferenser. Bland annat är tanken att gästerna ska få möjlighet att mellan föreläsningarna få mingla och prata med varandra och talarna. Konferensen följs sedan upp med regelbundna frukostmöten dit deltagarna är välkomna för att diskutera problem, lösningar och ideér.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...