Affärsområdet heter Bonnier Business Press Sverige och omsätter 120-140 miljoner kronor per år. Affärsområdet, som ska bli ett bolag, hamnar under Bonnier Business Press, med Anders Eriksson som chef, till vilken Mikael Nestius rapporterar. Mikael Nestius kvarstår som chefredaktör för Dagens Medicin, men räknar med att få mer avlastning av redaktionschefen Lisa Blom. Det var också Anders Eriksson som ställde frågan till Mikael Nestius, som nu tar över två av den förolyckade Pontus Schultz ansvarsområden, Veckans Affärer och Resumé, medan debattsajten Newsmill stannar kvar på Bonnier Tidskrifter.
‑ Jag kände Pontus en del. Han var en fantastisk och spännandeperson. Man kände sig alltid lite korkad efter att ha träffat honom. Det går inte att ersätta honom över huvud taget. Jag får försöka hitta mitt sätt. Jag kanske är lite mer systematisk och tar hjälp av andra. Jag klarar inte av att göra allt själv.
 
Dagens Medicin sitter hos Dagens Industri och Resumé har flyttat in hos Veckan Affärer. Kommer alla att flytta in till Dagens Industri på Torsgatan i Stockholm nu?
‑ Ja, men det är inte säkert att det finns plats.
 
Hur går det med Resumés mediegranskande roll när tidningen ska sitta ihop med de andra tidningarna och dessutom får samma chef?
‑ Jag har fullt förtroende för den ansvariga utgivarens oberoende.
 
Hur ser lönsamheten ut?
‑ Den ser bra ut. Jag har i och för sig bara sett forecast siffror för Resumé och Veckans Affärer. Alla verksamheter är lönsamma. Och några har riktigt bra lönsamhet. Veckans Affärer kommer att bli ännu bättre framöver.
 
Vad blir det fokus på för din del?
‑ Hur tar vi våra gamla pappersaffärer in i en digital era. Fokus blir att hitta nya affärer och lönsamma sätt att göra affärer på nätet och hålla i pappersaffären så gott det går. Vi har 3-5 år på oss.
 
Vilka är konkurrenterna?
‑ Vi har tydliga konkurrenter. Resumé har Dagens Media, Veckans Affärer har Affärsvärlden och Dagens Medicin har Läkartidningen. Alla är nischade på lite olika sätt och inte klockrena konkurrenter. Men man slåss om ungefär samma läsare och annonsörer.
 
Hur ska ni klara konkurrenterna?
‑ Det är därför vi skapar detta. Det är en fördel att samla allt tillsammans. Jag tror vi får en större chans då att gå in i framtiden på ett bättre sätt och med bättre metoder än konkurrenterna. Vi vill inte vara Kodak. Vill vara Fuji.
 
Så vem är Kodak?
‑ Det får vi se. Vi är inte där än. Men det blir den som stannar för länge kvar i de gamla affärerna.