Readly lanserar en sökfunktion som gör det möjligt att fritextsöka i den digitala lästjänstens app.
– Du kan nu söka fritt i över 10 000 utgåvor och bevaka ditt eget eller din kunds varumärke lättare. Vi kallar det ”att readla” eftersom det påminner om att googla, säger Annika Ismarker, nordisk marknadschef på Readly.
För att göra pr för appen skickar Readly, via pr-byrån Njagency, ut en ”julklapp” till ett hundratal pr-konsulter på ett fyrtiotal byråer. Julklappen består av ett tre månaders provprenumeration till ett värde av 297 kronor.
Är pr-konsulterna de nya journalisterna, de man vill nå för att få uppmärksamhet för en lansering?
– Jag tror att man kan rikta pr var som helst egentligen, i det här fallet enbart pr-byråer eftersom sökfunktionen är relevant verktyg för konsulter och deras kunder. Pr-konsulter är en självklar målgrupp för tjänsten, säger hon.
Oscar Örum
Utvalda kategorier


Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.