Rådhusgruppen flashar kundlistan i ny Almedalstidning
Den första utgåvan av Almedalen utgör en exposé över de två byråernas kunder som intervjuas på 32 sidor, bland annat Riksbyggen, Forma, Bonnier, Sveriges Annonsörer, Svensk Ventilation, Proffice, Astma & Allergiförbundet.
Ett villkor för att vara med i tidningen är att kunderna köper plats i byråernas seminarielokal, kallad Specksrum 3.
Den första utgåvan av Almedalen utgör en exposé över de två byråernas kunder som intervjuas på 32 sidor, bland annat Riksbyggen, Forma, Bonnier, Sveriges Annonsörer, Svensk Ventilation, Proffice, Astma & Allergiförbundet.
Ett villkor för att vara med i tidningen är att kunderna köper plats i byråernas seminarielokal, kallad Specksrum 3.
– Magasinet erbjuds som ett mervärde för våra kunder som köper en seminarieplats, säger Nordiska Tidningsbolagets vd Håkan Lövström.
Han vill inte berätta vad en plats i seminariet och tidningen kostar kunderna.
– Nej, priser och uppgörelser är ju inte något man avslöjar utåt.
Okej, hur mycket räknar du med att omsätta i A-dalen? Och vilka konkurrenter ser du?
– Vi har inte satt några absoluta tal kring vad vi ska omsätta. Event- och seminariemarknaden är dock en klart underutnyttjad del för oss som sysslar med redaktionell kommunikation.
Dagens Media, Fokus, Resumé, Expressen och Dagens Samhälle kommer också med Almedalsutgåvor. Varför ska den kräsna A-publiken plocka upp er tidning?
– Dels är vårt magasin väldigt snyggt och aptitligt. Vi tycker också att vårt innehåll är lite djupare och mer långlivat än alla de dagliga eller snabbproducerade tidningarna som ges ut i Almedalen. Men det är också så att alla som är i Almedalen älskar media och då speciellt tidningar.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.