Hon leder offensiven inom livsstil där även byråns showroom hör hemma.
 
– Det första målet är att bygga upp teamet. Vi var två när jag började, nu är vi fem.
Livsstils-teamet jobbar med kunder som MSC Cruises, Polens turisbyrå och dejtingtjänsten C-date.
– Vi har också en hel del skönhetskunder som Lush.
Hon har sedan tidigare drivit den egna byrån JOI Communicaton som Prat hyr in henne ifrån.

Jag är här på heltid. Samarbetet fungerar jättebra, säger Jenny Öijermark.
Men det kan vara aktuellt att införliva byrån med Prat.
– Jag har en aktiv kund i byrån, Länsstyrelsen i Stockholm. Men det är klart att vi funderar på nästa steg.

Du vill kanske ha lite ägarandelar i Prat?
– Det kan inte kommentera.

Ni pratar inte så mycket på Prat?
– Nej. Vi tar hand om kunderna.

Hur påverkas ditt ordförandeskap i Sveriges pr-företag av jobbytet?
– Inte alls.