– Hon kommer jobba med konsumentinsikter och att utveckla pr-koncept, säger Gabriella Finnborg, vd på Prat PR.
Karin Setréus kommer närmast från Berghs School of Communication där hon varit ämnesansvarig för marknads-pr och marknadskommunikation.
Varför tog du jobbet?
– Framför allt för att det känns spännande och utmanande. Prat ligger så i framkant när det gäller marknads-pr, de är duktiga med att nå ut till konsument och jobbar med konsumentnära produkter. De har alltid lyckats nå ut bra, säger Karin Setréus.
Hur känns det att lämna Berghs?
– Det är självklart tråkigt, Berghs är en fantastisk skola. Men jag har varit där ett tag och vill ha nya utmaningar.
Vad kommer du ha för uppgifter?
– Jag kommer att jobba som creative director och seniorplanner, mycket mot kund som strateg.
Vilka tidigare erfanheter tar du med dig?
– Det går att dra många paralleller till reklambranschen där jag har en gedigen erfarenhet som strateg. Jag har också erfarenhet från medieanalysbranschen och har snuddat vid pr-spåret när jag studerade.
Vad för du för lön?
– Haha. Det vill jag inte gå in på.
Oscar Örum
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega söker näringspolitisk expert
Tror du på fri företagsamhet och att privata företag är viktiga i välfärden? Vill du vara med och förbättra förutsättningarna för Sveriges tjänsteföretag? Då ska...
Group IR & Communication Manager till Attendo
Attendo är ett av Nordens ledande omsorgsföretag och är noterat på Nasdaq Stockholm. I takt med att koncernen växer och utvecklas stärks nu den centrala...