Prat PR tog hem uppdraget i konkurrens med Patriksson och Weber Shandwick. Pitchen har pågått sedan i våras.

– Det var en jättetuff pitch. Heinz gjorde det professionellt och satte oss alla på prov med en tuff process, säger Prats vd Gabriella Finnborg.

Men nu kan hons pusta ut

– Det här är jätteroligt förstås. Det är otroligt kul att få inleda ett samarbete med Heinz som är ett starkt och välkänt varumärke. Framförallt ska det bli roligt att sköta pr för varumärke och produkter för hela den nordiska marknaden.

Det första uppdraget gäller varumärkena Heinz och HP.

– De har andra  byråsamarbeten för sina andra varumärken. Men det ligger förstås i vårt intresse att göra kunden nöjd och få ett utökat förtroende.

Avtalet är löpande och ska ”utvärderas kontinuerligt”.
Prat PR vet ännu inte hur stort uppdraget blir.

– Vi vet inte exakt vad vi ska göra och hur mycket jobb det blir. Vi börjar jobba nu.

Vad innebär uppdraget för byrån?

– Vi känner att vi är starka på konsumentsidan i matbranschen. Det här stärker ytterligare vår position.

Mer info kommer.