Sofia Myrevik har tidigare varit byråchef på Prime, innan hon ifjol lämnade över till Therese Bohlin, och är i dag kundansvarig. Hon är dessutom partner på byrån.
Men efter sammanlagt 16 år lämnar hon nu alltså Prime, för den nya rollen som chef för varumärke och extern kommunikation på Praktikertjänst.
– Jag har trivts fantastiskt bra på Prime och har därför varit kräsen i vad jag ska välja härnäst, säger Sofia Myrevik.
Att valet föll på Praktikertjänst sammanfattar hon i tre skäl:
– Dels vill jag gärna jobba med hälsa i någon form och vårdsektorn är en spännande framtidsbransch där det händer mycket och det finns utrymme för innovation kopplat till kommunikation. Sedan befinner sig Praktikertjänst i en spännande förändringsfas, med en tydlig ambition att bli mer välkänd och skapa ett tydligare varumärke, vilket är det jag ska fokusera på.
– Det tredje skälet är Anna Grönlund Krantz (tidigare vd på JKL) som blev kommunikationsdirektör i november. Hon verkar grymt duktig, det ska bli roligt att jobba med henne.
I sin nya roll ska Sofia Myrevik, som tillträder i februari, bland annat jobba med att vässa och ena varumärket med målet att få bolaget att växa, som en del i strategiplanen för 2020.
– Det unika med affärsmodellen är att den som är ansvarig för mottagningen även är både aktieägare och anställd i Praktikertjänst. Det gör att det finns många uppfattningar om kommunikation och varumärke. Att få fler att vilja sprida samma bild och bli ambassadörer för Praktikertjänst, det är en jätteutmaning och det är det som jag tycker är kul, säger hon.
Vad får du för lön?
– Jag får en fin, marknadsmässig lön.
– Jag får en fin, marknadsmässig lön.
Utvalda kategorier


Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.