Pr-dikt ska lyfta städbranschen

Kampanjen, Ett riktigt viktigt jobb, består av displayannonser, en film och kampanjsajt, ettriktigtviktigtjobb.se.
Kampanjen är framtagen av pr-byrån Spotlight med hjälp av produktionsbolaget Makeriet.
Kärnan i kampanjen är en film där olika städare visas under sina arbetspass. Under tiden läses en dikt skriven av Karl Nelson, kreativt ansvarig på Spotlight, upp av poeten Yusuf Hussein.
Målgrupper är medlemsföretag, städare, potentiella städare och allmänheten.
”Målet är att höja statusen för städyrket hos allmänheten, och presentera det som ett potentiellt yrke för fler. Samt skapa stolthet bland städarna”, berättar Karl Nelson.
Hur är kampanjen kopplad till valet?
– Kampanjen är inte politisk.
Kampanjen går via köpta digitala kanaler, och via pr i sociala medier och traditionella medier.
arbetsgrupp:
Almega Serviceföretagen
Emma Unevik, ordförande
Pernilla Enebrink, näringspolitisk expert
Michelle Jacobsson, kommunikatör
Spotlight
Stefan Rydén, kundansvarig/planner
Karl Nelson, kreativt ansvarig
Simon Zingerman, art director
Erik Nilson, pr-specialist
Maria Wimnell, digital strateg
Makeriet
Regi: Ronson Huynh
Fotograf: Malin Lundqvist
B-foto: Carl Bengtsson
Produktionsassistent: Benjamin Gabrielsson
Produktionsledare: Sara Börje Ramberg
Producent: Ville Olin
Offline: Oscar Willey
Grade: Mimmi Muskos/Vårsnö
Ljudläggning: Petter Karlsten/Vårsnö
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.