I ett inlägg på Linkedin tipsar Hallvarsson & Halvarsson om Rodney Alfvéns tips som han lämnar i programmet Ekonomibyrån. Rubriken på inlägget lyder ”Köp vid ljudet av kanoner och sälj till ljudet av trumpeter.

Det fick pr-byrån Narvas ena grundare, Johan Molander, att gå i taket.
I en kommentar till inlägget skriver han:

”Saknar ord för hur osmakligt detta är”.

När sedan Hallvarsson & Halvarssons senior director Sofia Arkelsten skriver ett inlägg om Rysslands attack mot Ukraina går Johan Molander i talet en gång till.

Sofia Arkelsten skriver:

”Denna förfärliga dag tänker vi extra på vad vi delar här”.

Johan Molander skriver:

”Är det dags att handla aktier nu när kanonerna ljuder över Ukraina?”

Och i ett annat inlägg:

”Er känsla för timing är ju helt sjuk. Medkänsla i stället för effektsökeri?”

Någon timme senare kommer en ursäkt från byrån:

”Vi förstår att vårt inlägg har skapat negativa reaktioner då citatet, med bild och efterföljande mening ger ett okänsligt intryck. Vi ber om ursäkt för det.
Vi har därför ändrat i det föregående inlägget”.