I ett inlägg på Linkedin tipsar Hallvarsson & Halvarsson om Rodney Alfvéns tips som han lämnar i programmet Ekonomibyrån. Rubriken på inlägget lyder ”Köp vid ljudet av kanoner och sälj till ljudet av trumpeter.

Det fick pr-byrån Narvas ena grundare, Johan Molander, att gå i taket.
I en kommentar till inlägget skriver han:

”Saknar ord för hur osmakligt detta är”.

När sedan Hallvarsson & Halvarssons senior director Sofia Arkelsten skriver ett inlägg om Rysslands attack mot Ukraina går Johan Molander i talet en gång till.

Sofia Arkelsten skriver:

”Denna förfärliga dag tänker vi extra på vad vi delar här”.

Johan Molander skriver:

”Är det dags att handla aktier nu när kanonerna ljuder över Ukraina?”

Och i ett annat inlägg:

”Er känsla för timing är ju helt sjuk. Medkänsla i stället för effektsökeri?”

Någon timme senare kommer en ursäkt från byrån:

”Vi förstår att vårt inlägg har skapat negativa reaktioner då citatet, med bild och efterföljande mening ger ett okänsligt intryck. Vi ber om ursäkt för det.
Vi har därför ändrat i det föregående inlägget”.

 

 

Rolf van den Brink

Jobbar främst med nyheter, reportage och foto och leder det redaktionella arbetet, men ägnar också rejält med tid till den löpande driften av företaget. Har jobbat på Dagens Opinion sedan 2009.

rolf@dagensopinion.se