• Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • politik
  • pr
  • lobbying
  • arbetarrörelser
  • Affärer
  • undersökningar
  • Stor
  • debatt
Prenumerera
  • Prenumerera

27 Nov 2023

Peter Forsberg – från Foppatofflor till glasögon

Ishockeyspelaren Peter Forsberg gjorde Crocs tofflor kända i Sverige som ”Foppatofflor”. Nu ska han hjälpa den svenska glasögontillverkaren Synsam.

Synsam utser Peter Forsberg till ny ambassadör. Det innebär att det förra NHL-proffset anlitas som modell i kampanjer och aktiviteter. Först ut är en kampanj för Synsams första svenskproducerade varumärke Jämtö, tillverkade på Frösön utanför Östersund.

Synsams marknadschef Susanne Westford beskriver i en kommentar samarbetet med Peter Forsberg som en ”riktig drömmatch”.

”Peter gillar att utmana, förändra och utvecklas. Det gör vi på Synsam också”.

Peter Forsberg kommenterar:

”Synsam har utmanat branschen med innovativa initiativ som både glasögonabonnemang, nya varumärken och påbörjad hemflytt av produktionen. Det är något att vara stolt över”.

 

 

 

Rolf van den Brink

Jobbar främst med nyheter, reportage och foto och leder det redaktionella arbetet, men ägnar också rejält med tid till den löpande driften av företaget. Har jobbat på Dagens Opinion sedan 2009.

rolf@dagensopinion.se

Dela inlägg

Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn Share on WhatsApp

Ämnen

Casekampanj

Liknande artiklar

Verktyg och strategier som moderna team behöver för att hjälpa sina företag att växa.

2025-05-13, 13:17

Sveriges Hamnar får dubbelt fackligt varsel

Branschförbundet Sveriges Hamnar har fått varsel om strejk från två olika fackförbund.

Casekampanj
2025-05-12, 07:40

M och Hyresgästföreningen samkampanjer mot Exergi och Heidelberg

Moderaterna och Hyresgästföreningen gör gemensam sak i en kampanj riktad mot energibolaget Exegeri och cementtillverkaren Heidelberg.

infrastrukturkampanjopinionsbildningpolitik
2025-05-12, 07:16

Shibsteds e-handel får eget varumärke

Sedan den norska börsnoterade koncernen Schibsteds klövs i två delar har de två nya organisationerna opererat under samma namn, Schibsted. Men nu är den eran över.

Casemedier
2025-05-12, 06:57

Orkla kampanjar för Felix med tunnelbanekarta

Orkla Foods rullar ut en kampanj från den nya reklamplattformen Ketchupeffekten i Stockholms tunnelbana med bland annat en modifierad tunnelbanekarta via Clear Channel.

Casekampanj
2025-04-30, 08:25

Råd ska råda över varumärket Sverige

Svenska institutet har utvecklat en ny strategi för varumärket Sverige. Bland annat ska ett råd stämma av hur varumärket utvecklas.

Case
2025-04-25, 07:01

Greenpeace dubbelanmäler Arla för vilseledning

I ett pressmeddelande meddelar miljöorganisationen Greenpeace att den anmäler mejeriföretaget Arla för vilseledning i sin kommunikation.

Case
2025-04-22, 10:02

Fortum sätter nordisk plattform

Det finska Energibolaget Fortum vill samla alla sin målgrupper på samma kommunikation.

Casekampanj
2025-04-02, 11:05

SCA om Greenpeace samtyckeskampanj: Den tar polisen hand om

Miljöorganisationen Greenpeace genomför ”en samtyckes- och hållbarhetskontroll” vid skogsbolaget SCAs virkesterminal i Timrå. SCA tycker att Greenpeace har fel i sak och bär sig olagligt åt.

Case
2025-03-08, 16:06

De kampanjar på kvinnodagen

Expressen utser Årets kvinna. Saco och Sveriges Ingenjörer uppmärksammar löneskillnader mellan män och kvinnodagar. Moderaterna letar flera kvinnliga politiker. Här är urval kampanjandet under den Internationella Kvinnodagen.

kampanjopinionsbildning
2025-03-05, 08:22

Så ordnade Svensk Handel drömgästen Ulf Kristersson

Många opinionsbildande organisationer drömmer om ett besök från statsministern. För Svensk Handel blir drömmen sann i dag.

Caseopinionsbildningpolitik
Se alla nyheter

Utvalda kategorier

AffärerAnnonsdebattprAlmedalen
Rolf van den Brink

Rolf van den Brink

2025-04-02, 09:02

”Sex-säkerhetsbomben (l) i regeringen”

2025-03-16, 12:55

”Northvolt visar vägen för nya påverkansmetoder – och böcker”

2025-02-12, 11:34

”M och SD-ledamöterna vapenrasar – men av olika anledningar”
Se alla

DO JOBB

Inga lediga jobbannonser.

Se alla platsannonser

Mest läst

  • Ebba Östlin – från Botkyrka till byrå
  • Veckans Brief: Kombyrå vinner miljardupphandling –…
  • Tre petar två tungviktare
  • Valet av M-ordförande i Stockholm – det står på spel
  • Riksbankens kommunikation hamnar hos it-bolag

Minst läst

  • Han gör JKL och MSL starkare på varumärke
  • Stefan Löfven (s) och Annie Lööf (c) håller pre…
  • Vänsterpartiet gör pressmeddelande av sorg för …
  • ”Dagens snackis kommer från Söder och inte Alme…
  • S föreslår en ”växa- växlareform”

Dagens Opinion är medieföretaget som riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning och digitalisering. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår kunniga publik med hjälp av journalistik av hög kvalitet. Vi lever främst på intäkter från vårt innehåll, i huvudsak från betalande prenumeranter eller temasponsorer som vill driva frågor, sätta agenda eller överföra kunskap via vårt redaktionella innehåll.
Dagens Opinion startades år 2009.

Dagens Opinion är politiskt obundet och drivs som ett privatägt oberoende aktiebolag med säte i Stockholm.

Ansvarig utgivare

Rolf van de Brink

rolf@dagensopinion.se
  • Veckans Brief
  • Dagens Opinion
  • Användarvillkor

© 2024 Dagens Opinion.

  • Twitterx
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram