Tisdag den 2 juni, klockan 20.00-21.00 svarar Angselius Rönns vd Johan Rönn och Paul Ronge på frågor om pr och kriskommunikation via hashtaggen under #PRråd.

Frågor som den nybildade duon hoppas på är:

"Vad är egentligen skillnaden mellan PR och reklam?"
"Hur får man Dagens Industri att skriva om ens företag?"

Johan Rönn berättar om samarbetet:
– Vi är samarbetar och delar på lokaler. Vi kan använda Paul om våra kunder har behov av kvalificerad rådgivning. Vi kan också hjälpa Pauls kunder med varumärkesbyggande.

Hur ska ni dra publik till er Twitter-session, utöver att ni får sådana som mig att skriva om det?
– Det är en bra fråga. Den överlåter jag till min digitala projektledare. Jag kan inget om det.

Blir det återkommande Twitter-sessioner?
– Vi har planerat in två. Den första är öppen för alla. Sedan ska vi ha en på sensommaren som har ett lite smalare fokus.

Varför just Twitter?
– Det är där vi har vår största publik av dem vi vill nå, folk som jobbar med pr på snabbväxande företag. Vi vill inte komma ut brett till allmänheten på Facebook. Vi säljer våra tjänster till ganska dyra pengar.

Paul Ronge hamnar ofta i hetluften och i november 2013 stämde han Bemannia som kände sig blåsta efter att ha fått en faktura på 200 000 kronor. Hur ser du på de mediala riskerna på att samarbeta med Paul Ronge?
– Jag ser ingen risk alls. Vad vi kan erbjuda kunderna en enklare access till en av Sveriges bästa och som du säger mest kända kriskonsulter. Det är ingen som tvingar någon att jobba med Paul. Vi har honom som en del av vårt erbjudande och är glada och stolt över det. Dessutom känner jag Paul och har inga betänkligheter över huvud taget. Tvärtom skulle jag säga. Vi har en väldigt liknande syn på många saker och en bra värdegrund. Han har starka åsikter. Det tycker jag är uppfriskande, säger Johan Rönn.