Hur fick ni uppdraget?
– Vi fick det via pr-nätverket Worldcom där vi är medlemmar. Det kontoret som finns i Madrid tipsade om oss om Carmignac. Vi deltog i en pitch med fyra olika byråer. Där presenterade vi våra tankar kring hur vi kunde hjälpa de att skapa kännedom för deras varumärke i Norden, säger Anna Oxenstierna, grundare av Oxenstierna & Partners.
Hon berättar att första steget i samarbetet är att lära känna kunden och göra en analys av deras möjligheter att nå ut på svenska marknaden.
– Vi hoppas på att Carmignac ska börja bli tillfrågade som experter utav svenska medier. Företaget har redan den rollen internationellt. Nu vill vi skapa en ny röst i Sverige som bidrar till att öka förståelsen för vad som utspelar sig i den globala ekonomin och hur det kan påverka finansmarknaderna framöver och hur man bör tänka runt sitt sparande. Carmignac är fristående från bankväsendet och har en global vinkel.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...