Fackförbundet Naturvetarna har anställ en kvartett till avdelningen för Marknad och samhällspolitisk påverkan.
Nima Farrahi, senast från undersökningsföretaget Yougov går in på Naturvetarna i en roll som analytiker och statistiker.
Erik Aronsson, projektledare från Appelberg blir samhällspolitisk redaktör.
Ellinor Molin, från Ny Teknik går in som webbredaktör.
Sarah Folcker, som bland annat har jobbat på Telia, kliver in som marknadsassistent.
i höst. Fyra är redan signade och kommer bidra med ny unik kunskap inom digital marknadsföring, senior redaktionell kompetens och ett nytt sätt att bearbeta data och arbeta med analyser.
Avdelningen ska bli tolv medarbetare stor och därför ska ytterligare två medarbetare värvas, en utredare och ytterligare en samhällspolitisk redaktör.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
Mest läst
- SvD-reporter bakom Nyamko Sabuni-scoop är sambo med…
- Arabiska partiet vill sno väljare från S och SD
- Boken som hotar storbolaget inför analysträffen – vd…
- TU rasar över Richard Jomhofs angrepp på Anders Lindberg
- Hela redaktionen stormar på Cissi Wallins sajt Gardet
- Morgan Johanssons x-sambo kandiderar för SD
- Leif Östling startar skattekommission: Vad fan får…
- Presschefen slutar på TV4 efter två månader
- Dieselgate: Fullt med soppa i Sundsvall – men…
- Bulletin byter vd