
Fackförbundet Naturvetarna har hittat en marknadschef på contentbyrån Appelberg.
Det är Petra Malm, senast tillförordnad vd på Appelberg, som tar klivet över till fackföreningssidan. Hon tillträder som marknadschef på Naturvetarna 20 augusti. Naturvetarna har tidigare inte haft någon marknadschef, men väl en kommunikationschef.
– Vi skapade en ny organisation i januari och sedan dess har tjänsten varit vakant, förklarar Kristofer Jervinge, tf avdelningschef för Påverkan.
Petra Malm ska leda marknadsavdelningen.
”Förbundet behöver utveckla sin marknadskommunikation, öka medlemsantalet och ta en större plats i det offentliga samtalet kring utvecklingen av samhället. Vi ska visa för beslutsfattare, befintliga och presumtiva medlemmar att naturvetare står för många av lösningarna på de globala utmaningar vi har i samhället, oavsett om det handlar om tillgången till rent vatten, klimatet eller livsmedelsförsörjningen”, kommenterar Per Klingbjer, förbundsdirektör för Naturvetarna.
Kommer ni att använda byråer?
– Det är inte hugget i sten. Det blir en diskussion när hon är på plats, säger Kristofer Jervinge.
Petra Malm är även styrelseledamot i medlemsföreningen Swedish Content Agencies.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...