Det är företaget Coromatic, som levererar lösningar för verksamhetskritisk infrastruktur, som valt Beachfront som sin pr-partner.
Beachfront ska bland annat hjälpa företaget att paketera sitt erbjudande och göra det än tydligare mot målgrupperna. Men byrån ska också jobba med Coromatics internationella lansering, där en ny kommunikationsstrategi ska tas fram.
– Vi fick det här uppdraget genom en förfrågan från en kontakt som var intresserad av att arbeta tillsammans med oss, säger Carl Forsström, partner i Beachfront.
Beachfront Communications grundades så sent som i september förra året av Carl Forsström och Sara Möndell, efter att de lämnade Mindmakers som de var med och startade.
Enligt Carl Forsström har de fått en bra start.
– Vi har ett antal kunder i dagsläget och jobbar bland annat med Friends Arena och City Network, säger han utan att precisera exakt hur många uppdragsgivare de har.
– Men vi har både officiella och icke-officiella uppdrag.
Har ni anställt ännu?
– Vi är inne i en rekryteringsprocess just nu, där vi letar efter de bästa talangerna i Sverige vad gäller pr och kommunikation.
– Vi är inne i en rekryteringsprocess just nu, där vi letar efter de bästa talangerna i Sverige vad gäller pr och kommunikation.
Beachfront jobbar även med ett nätverk av frilansare både i Sverige och övriga Norden.
Har ni några omsättnings- och personalmål?
– Vi har sagt att vi får kika på det när vi gör det första bokslutet. Det viktigaste för oss är att vi ska leverera bra värde till våra kunder, säger Carl Forsström.
– Vi har sagt att vi får kika på det när vi gör det första bokslutet. Det viktigaste för oss är att vi ska leverera bra värde till våra kunder, säger Carl Forsström.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...