– Vi vill göra meningsfulla saker och samhällsnytta och har båda därför valt bort att arbeta på stora pr-byråer, säger Mikael Romero.
Både han och Björn Fries, som nyligen sagt upp sig på Intellecta Corporate, har länge varit engagerade i att utveckla egenmakt i brukarkraften i Sverige, så som eldsjälar och ideella föreningar, berättar Mikael Romero.
– Vi vill göra meningsfulla saker och samhällsnytta och har båda därför valt bort att arbeta på stora pr-byråer, säger Mikael Romero.
Både han och Björn Fries, som nyligen sagt upp sig på Intellecta Corporate, har länge varit engagerade i att utveckla egenmakt i brukarkraften i Sverige, så som eldsjälar och ideella föreningar, berättar Mikael Romero.
– De är med skapar ett bättre samhälle. Nu vill vi bygga broar mellan dessa eldsjälar och företagen. Det blir en win win-situation, där föreningarna för utvecklingskraft och företagen kan ladda sina varumärken med socialt och etiskt engagemang.
Mikael Romero och Björn Fries kommer att göra gemensamma säljinsatser och som en följd av detta, även gemensamma produktionsinsatser.
– Vi trivs ihop och har gemensamma värderingar.
Mikael Romero har tidigare varit strategisk kommunikatör på bland annat Statsrådsberedningen och Regeringskansliet. Romero PR grundades 2011. Björn Fries AB, har tidigare varit kommunalråd i Karlskrona och på uppdrag av tre svenska regeringar varit nationell narkotikapolitisk samordnare. Björn Fries AB grundade han 2008.