Samtidigt sätter Max målet att varannan såld måltid år 2022 ska vara ”något annat än rött kött”.
Kampanjen består av annonser i svensk dagspress och internationell fackpress och på internet. Till kampanjen hör även sajten Rethinkburgers.com.
– Där har vi börjat fylla på innehåll, dels med uppmaningen till de andra hamburgerföretagen och dels även de steg vi har tagit med klimatmärkning, sammansättning av menyer, innehållet i våra måltider och vad som har funkat för oss, så att också de andra kan ställa om, säger Marita Wengelin, pr-chef på Max.
I dag går Max ut även med internationella pressmeddelanden.
Är ni inte rädda för att få ökad konkurrens genom att berätta hur ni gör?
– Nej, vi tänker på att vi behöver göra något för klimatet så att det går att försörja alla människor på jorden. Det går inte att isolera sig i sådan frågor.
Max pr-byrå är JMWGolin, reklambyrå är Acne och mediebyrån heter Starcom.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...