
Snabbmatskedjan Max har återinfört och besatt tjänsten som mediechef.
Jobbet går till Morgan Jensen, som hämtas från mediebyrån Tre Kronor där han är chef för digital marknadsföring. Han börjar på max 10 juni. Han ska hjälpa till att göra Max hamburgare ”de mest synliga och tillgängliga burgarna i digitala marknadsförings- och köpkanaler”, berättar Max marknadschef Tobias Karlsson i ett utskick. Morgan Jensen ska rapportera till Tobias Karlsson.
”Vår försäljning blir mer och mer digital och vår kommunikation knyts närmare köpögonblicket. Morgan kommer att vara en nyckelperson för oss i den resan”, kommenterar han.
Max pr-chef Marita Wengelin fyller på visa sms:
”Tjänsten för medieköp och digital marknadsföring har funnits tidigare på Max, men har gjorts om och anpassats efter våra behov nu och den omvärld vi möter”.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...