Upphandlingen beräknas vara värd 3,5 miljoner kronor och täcker fyra områden: strategisk rådgivning, pr-tjänster, reklamtjänster samt digitala tjänster.
I den första kategorin är vinnaren Nordic Brand Reality, med Springtime som nummer två på avropsordningen. Nordic Brand Reality fick också reklamuppdraget.
Springtime blir myndighetens pr-byrå. Nummer två är Diplomat.
Andra byråer som slogs om pr-uppdraget var Grayling, StrandbergHaage, Connect Pr, Erichs Communications samt Intellecta, som dock blir andrabyrå inom reklamtjänster. Totalt deltog 29 byråer i upphandlingen.
Avtalen gäller i ett år, med möjlighet till förlängning på ett år.
Ardalan Samimi
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker förbundsdirektör
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...