Kaffeproducenten Löfbergs med huvudkontor i Karlstad, rullar ut ny varumärkeskommunikation som företaget har tagit fram inhouse.

Löfbergs har inledningsvis tagit fram en film som ska sändas i TV4s kanaler, både i den linjära kanalen, såväl som de digitala, samt i Viafree och Discovery +. Filmen ska också visas i Löfbergs egna kanaler.

Kommunikationen ska även aktiveras i direkta möten med konsumenter som på plats i Åre och Sälen under sport- och påsklovsveckorna, där Löfbergs normalt befinner sig.

Målgruppen är storstadsfolk och ”framförallt Stockholm”.

Löfbergs vill koppla varumärket till ”att göra saker tillsammans” med budskapet ”en fika i taget”.

”Målet är att öppna dörren till nya konsumenter, och samtidigt stärka lojaliteten hos de som redan känner oss”, kommenterar Lena Rodin, marknadschef på Löfberg.

Löfbergs mediebyrå är Context Media.


arbetsgrupp

Löfbergs
Lena Rodin, marknadschef
Erica Norén Hallin, contentchef
Robert Nygren, content-kreatör
Anders Thorén, kommunikationschef

Context Media 
Staffan Petersson, projektledare