Klädkedjan Lindex kör igång en större kampanj för sina underkläder som ska visa vad företaget står för: ”att vara personliga, inkluderande och naturliga” och vad företaget lär: ”att förespråka inkludering och kroppspositivism” samt att leverera på huvudmålet ” Stärka kvinnor”.

Kampanjen kör i gång 23 januari och går brett i egna kanaler som online, Lindex app, butikerna, sociala kanaler, samt köpta kanaler som utomhus, tv och köpta sociala medier.

Har ni bytt reklamspår eller kör ni på på inslagen väg?
Lindex vill utmana traditionell och internationell underklädesreklam. Vi utvecklar ständigt vårt eget kommunikationsmanér och vässar sättet vi visar upp våra fina produkter och vad vi står för. Mångfald och att positivt bejaka sin egen kropp är viktiga delar som vi förmedlar”, berättar Henrik Sörstedt, chef för kundupplevelser på Lindex via mejl.

Upplägget påminner en del om Doves sätt att kommunicera, har ni hämtat inspiration där?
Inspirationen kommer från att vi vill lyfta fram olika kvinnokroppar samt åldrar. Vi är ett företag för alla kvinnor. Vi tycker att Dove är duktiga men vi har inte hämtat inspiration från dem”.

Vad hoppas ni att åstadkomma med kampanjen på taktiskt och strategiskt?
”Att fortsätta att befästa Lindex position som marknadsledande på underkläder i Norden”.

Lindex arbetar främst med inhouse med den kreativa delen, produktion och pr.