Lidingöloppet skiftar partners och marknadsförare
Nya partners är Colgate, Palmolive, SJ och livsstilshotellet Ellery Beach House. Fortsatt titelpartner är TCS.
Den nya marknadschef är Felix Östlund. Han ersätter Fredrik Montgomery som har startat eget i Lund. Felix Östlund kommer senast från en tjänst som kundansvarig och projektledare på reklambyrån FCB Fältman & Malmén.
”Vi valde Felix Östlund för hans energi, driv och breda erfarenhet av försäljning och marknadsföring. Dessutom har han god erfarenhet av idrott från att tävlat i både löpning och swimrun. Felix kommer in ett bra läge och får direkt vara med och se hur vi arrangerar våra tävlingar och kan därmed bidra mer till hur vi kan utveckla dem ytterligare till nästa år. Han är sista pusselbiten i den nya organisationen som ska bygga varumärket och göra loppen ännu mer attraktiva i framtiden”, kommenterar Krister Svensson, generalsekreterare för TCS Lidingöloppet.
Lidingöloppet tar även in Lina Johansson som ny marknadskoordinator. Hon har nyligen tagit examen i internationell marknadsföring på Mälardalens universitet.
Lidingöloppets pr-byrå är fortsatt Starship.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.