19 Sep 2011
Ledarna om kampanjtabben: Ett missförstånd
Chefsorganisationen lånade bland annat Nikke Lindqvists namn i reklamkampanjen som just nu syns i tunnelbanan i Stockholm, samt på busskurer runt om i landet, utan att fråga om lov. På Ledarna menar man att det hela var ett misstag. – Det var absolut, absolut inte vår avsikt, säger Niki Westerberg, kommunikationsdirektör på Ledarna. Hon säger att de tog fram dessa namn för att illustrera kampanjen.
Chefsorganisationen lånade bland annat Nikke Lindqvists namn i reklamkampanjen som just nu syns i tunnelbanan i Stockholm, samt på busskurer runt om i landet, utan att fråga om lov.
På Ledarna menar man att det hela var ett misstag.
– Det var absolut, absolut inte vår avsikt, säger Niki Westerberg, kommunikationsdirektör på Ledarna.
Hon säger att de tog fram dessa namn för att illustrera kampanjen. Förutom sina egna namn skrev de också upp personer som de kände, och som de fått ett godkännande ifrån.
– Sedan var det väl några personer i produktionsteamet som inte förstod att det var viktigt att vi fick godkännande från de som var namngivna och lade till ett antal andra namn på personer som är aktiva i sociala medier, säger hon.
Enligt Niki Westerberg rör det sig om ett tiotal namn, av totalt 750.
– Det enda vi kan göra nu, vilket jag också gör, är att ta reda på vilka det är som drabbats för att sedan kontakta dem och be om ursäkt.
Kampanjen har tagits fram i samarbete med Gyro.
Ardalan Samimi