Under lanseringen av utomhuskampanjen ”Världens bästa cv” användes namn på flera personer som inte varit inblandande i Ledarnas kampanj. Organisationen kallade det ”ett misstag”, fick be om ursäkt och efter en anmälan till Reklamombudmannen drogs kampanjen tillbaka.
”Världens bästa cv” togs fram tillsammans med kommunikationsbyrån Gyro. Kampanjfiaskot ledde till en tvist mellan parterna angående vilken ersättning Ledarna skulle få för felaktigheterna i samband med kampanjen.
Nu har byrån och organisationen förlikats. Hur stor ersättningen blir är dock hemligt och omfattas av en sekretessklausul som gör att parterna inte kan kommentera innehållet i förlikningen.
– Vi är glada över att kunna lägga det här bakom oss, säger Ledarnas kommunikationschef Niki Westerberg i ett pressmeddelande.
Oscar Örum
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Näringspolitisk utredare till Sveriges Åkeriföretag
Sveriges åkerinäring är en av landets största och mest betydelsefulla näringar, en motor för hela näringslivet som säkerställer att varor och tjänster når fram varje...
IR-ansvarig till Academedia
AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...
Skribent och hållbarhetsrådgivare till Solberg
Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...