– Naturligtvis känns det bra att arbeta med ett av de mest populära och framgångsrika landslagen i Sverige och att vi kan fortsätta associeras med dem, säger Volkswagens informationschef Marcus Thomasfolk.
Volkswagen har haft sponsorskapet sedan 2008. Det nya avtalet innebär att samarbetet fortsätter i minst tre år till och ger landslaget möjlighet att använda sig av Volkswagens bilar ör att ta sig till och från tävlingar och träningar.
Vad får Volkswagen ut av ett sådant här samarbete?
– Det som är väldigt bra med det här samarbetet är att vi kunnat tydligt koppla det till våra produkter, inte minst fyrhjulsdrift där vi gjort ett antal insatser i marknadskommunikationen med företrädare för längdlandslaget, säger Marcus Thomasfolk.
– Det som är väldigt bra med det här samarbetet är att vi kunnat tydligt koppla det till våra produkter, inte minst fyrhjulsdrift där vi gjort ett antal insatser i marknadskommunikationen med företrädare för längdlandslaget, säger Marcus Thomasfolk.
Han tycker att samarbetet fungerat bra och pekar på att intresset för längdskidåkning ökat under denna period i samband med landslagets framgångar.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...