Bolaget, som har 290 anställda i Sverige och jobbar med affärsområdena Olja & Gas, Energi & Industri samt Infrastruktur, inleder ett samarbete med Geelmuyden Kiese för att förbättra sig på pr och opinionsbildning och stärka sitt varumärke i Sverige.
 
– Vi vill öka våra pr-kontakter och synas mer i media. Det råder ju stor konkurrens om att anställa ingenjörer och vi vill att fler ingenjörer ska känna till oss, säger David Hellström, vd för Reinertsen i Sverige, till Dagens Opinion.
 
Koncernen har samarbetar sedan tidigare med Geelmuyden Kiese i Norge, vilket är en anledning varför det svenska bolaget valde byrån.
– Men det är inte bara därför, utan vi har träffat Geelmuyden Kiese och fått bra förtroende för dem. De har jobbat inom vår bransch och kan den, säger David Hellström.
 
Vad har ni för mål?
– Vi har satt upp några mål tillsammans med Geelmuyden Kiese om hur vi ska öka vår synlighet. Till att börja med ska vi ha åtminstone en pressaktivitet varje månad, i form av pressutskick som förhoppningsvis ska resultera i intervjuer och artiklar kring oss. Vi har vuxit mycket de senaste åren, 17 procent jämfört med branschen som vuxit med 3 procent. Det är sådant som vi vill få ut.
 
På Geelmuyden Kiese är det vdn Janna Sundewall, Joakim Kellner och Anna Starkenberg som kommer jobba med den nya kunden.