Kampanjens går ut på att följa Kerstin Wolgers under hennes första vecka på internet, någonsin.Syftet är att uppmärksamma problemet med att miljontals människor, i Sverige och utomlands, lever utan internet.
– Det känns väldigt kul att intresset är så stort. Jag tror att det är kontrasterna i kampanjen som gjort den så framgångsrik. Det finns en humoristisk aspekt när en 82-åring för första gången provar Tinder. Samtidigt skildras ett mer allvarligt samhällsproblem som är väl värt att uppmärksamma, säger Sofia Juhlin, marknadschef för Mynewsdesk.
Det var under förra fredagen när Mynewsdesk startade en chatt på den sociala nyhetssajten Reddit som flera internationella medier plockade upp kampanjen. Chatten mellan Kerstin Wolgers och Berthel Nordström, 94 år och självutnämnd digital expert, skapade ett stort medialt intresse internationellt. Tidningarna Business Insider, The Next Webb och Daily Mirror är några av de som uppmärksammat kampanjen.
– Brasiliansk TV har hört av sig också, avslutar Sofia Juhlin.
Blanca Sjöstedt
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...