De fyra nordiska kärnkraftsbolagen går ut i en gemensam kampanj där på jakt efter framtidens ”nuclear hero”.
Bolagen som är ute och kampanjar är Uniper, Fortum, Tvo, Uniper och Vattenfall.
Via displayannonser försöker bolagen lokal ”kärnkraftshjältar” till en gemensam kampanjsida där unga med ingenjörsutbildning erbjuds ett trainee-program. De olika bolagen fyller också på med eget content. Uniper bjuder till exempel på en intervju med Johan Dasht, vd för kärnkraftverket i Oskarshamn.
”Kärnkraft kommer att vara viktig för svensk elförsörjning för lång tid framöver. För att vi ska vara en attraktiv arbetsgivare för unga blivande kärnkraftsingenjörer, är det viktigt att vi sänder en signal om att vi behöver dem, och att vi har intressanta arbetsuppgifter att erbjuda”, mejlar Unipers kommunikationschef Torbjörn Larsson.
Kampanjen är framtagen av Forsman & Bodenfors Factory.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
Mest läst
- SvD-reporter bakom Nyamko Sabuni-scoop är sambo med…
- Arabiska partiet vill sno väljare från S och SD
- Boken som hotar storbolaget inför analysträffen – vd…
- TU rasar över Richard Jomhofs angrepp på Anders Lindberg
- Hela redaktionen stormar på Cissi Wallins sajt Gardet
- Morgan Johanssons x-sambo kandiderar för SD
- Leif Östling startar skattekommission: Vad fan får…
- Presschefen slutar på TV4 efter två månader
- Dieselgate: Fullt med soppa i Sundsvall – men…
- Bulletin byter vd