Pr-byrån Juno anställer en vice-vd med erfarenhet från många byråer. Samtidigt inför Juno en kostnadsfri workshop under coronakrisen.

Tor Löwkrantz Waxin tillträdde tjänsten som vice vd i april. Han kommer i den rollen också bli kundansvarig och senior rådgivare för några av byråns nyckeluppdrag.

Tor Löwkrantz Waxin har arbetat med kommunikation och kreativitet på olika sätt i över 15 år. Först som journalist, via musikindustrin, till flera pr- och kommunikationsbyråer där han har lett arbetet på lokal, europeisk och global nivå. Tor har också varit programansvarig för Berghs heltidsutbildningar inom strategisk kommunikation och pr. Han kommer senast från tjänsten som operativ chef på kommunikationsbyrån FLB Europa.

Hur fördelar ni rollerna mellan vd och vice vd på Juno?

– Tjänsten är ny och därför inte helt satt ännu. Tor är med och formar vad rollen ska innehålla. Men en stor del av tjänsten handlar om att stötta mig som vd i att utveckla vårt erbjudande, vår affärsmodell och fortsätta positionera Juno oss som experter inom hållbarhetskommunikation.

Från och med april erbjuder Juno nu även gratis stöd till alla företag som vill bidra till samhället under coronakrisen.

– Vi på Juno har funderat på vad vi skulle bidra med i coronakrisen och landat i att vi egentligen bara kan en sak, och det är kommunikation. Därför erbjuder vi nu en gratis halvdagsworkshop till företag som vill ha hjälp med att identifiera vad de skulle kunna bidra med och hur de skulle kunna kommunicera kring det, säger Shirin Troëng.