Jungkonsult chefar över Ericssons digitala marknadsföring
Det är Olle Ahnve, senasT digital strateg på Jung som får jobbet. Han börjar idag.
– Jag ska vara en del av den globala marknadskommunikationsgruppen som leder den digitala marknadsföringen, berättar han.
Han fortsätter:
– Ericsson har kommunicerat digitalt länge, men de vill ha ytterligare en dedicerad expert inom digital kommunikation.
Ericsson är företagskommunikation, tunga tekniska tjänster, kanske så långt det går att komma fr&a
Det är Olle Ahnve, senasT digital strateg på Jung som får jobbet. Han börjar idag.
– Jag ska vara en del av den globala marknadskommunikationsgruppen som leder den digitala marknadsföringen, berättar han.
Han fortsätter:
– Ericsson har kommunicerat digitalt länge, men de vill ha ytterligare en dedicerad expert inom digital kommunikation.
Ericsson är företagskommunikation, tunga tekniska tjänster, kanske så långt det går att komma från Jung Relations kanske glättigare marknads-pr. Men Olle Ahnve kan även tyngre teknikkommunikation:
– Under min tid på Text100 jobbade jag mycket med företagskommunikation med bland annat Lenovo och Novell.
Läs mer om Ericssons varumärkesstrategi och marknadsföring i den senaste utgåvan av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.